پر بازدیدترین
خبر های ورزشی
آمار سایت
امروز
-1
دیروز
-1
هفته
-1
ماه
-1
کل
-1
 
کد مطلب: 119022
ثبت‌نام آزمون تصدي منصب قضا سال ۱۳۹۳
تاریخ انتشار : 1393/07/05
نمایش : 3505
اطلاعيه‌ مركز جذب و آزمون معاونت آموزش و تحقيقات قوه قضائيه درباره‌ تاريخ و نحوه ثبت نام از داوطلبان متقاضي شركت درآزمون‌ تصدي منصب قضا سال‌ 1393

 

لينک ثبت نام




اطلاعيه آزمون قضاوت در سال 93:

قوه قضائيه به استناد «آيين‌نامه نحوه جذب، گزينش و کارآموزي داوطلبان تصدي امر قضاء و استخدام قضات»مصوب 26/2/1392 رييس محترم قوه قضائيه و با عنايت به اصل انتخاب اصلح و لزوم شايسته سالاري در تصدي منصب خطير قضاء،از اشخاص واجد شرايط ذيل ازطريق برگزاري آزمون کتبي ومصاحبه علمي با همکاري سازمان سنجش آموزش کشور ثبت نام بعمل مي­آورد.

الف- شرايط عمومي:
1.تابعيت اصلي ايران.
2. اعتقاد و التزام عملي به دين مبين اسلام، ايمان و عدالت.
3.التزام عملي به قانون اساسي جمهوري اسلامي‌ايران و اصل ولايت مطلقه فقيه و عدم وابستگي تشکيلاتي به احزاب، سازمان‌ها و گروه‌هاي غيرقانوني يا هواداري از آن‌ها، مگر در صورت احراز توبه.
4.طهارت مولد
5.داشتن سلامت جسمي‌و رواني و توانايي براي انجام کار قضايي به موجب شيوه‌نامه‌اي که به تصويب رئيس قوه قضائيه مي­رسد.
6.داشتن کارت پايان خدمت وظيفه، معافيت تحصيلي يا معافيت از خدمت با لحاظ مقررات ماده واحده قانون گذرانيدن مدت خدمت نظام وظيفه فارغ‌التحصيلان دانشکده علوم قضايي در محاکم قضايي کشور.
7.نداشتن سابقه محکوميت کيفري مؤثر.
8.حسن شهرت، اخلاق و امانتداري.
9.عدم اعتياد به دخانيات، مواد مخدر و روان‌گردان.
10.داشتن حداقل 22 و حداکثر 36 سال تمام در روز ثبت نام.
تبصره ـ موارد زير به شرط ارائه تأييديه معتبر به حداکثر سن مقرر اضافه خواهد شد:
1. ايثارگران و خانواده آنان به مدت 2 سال.
2. داوطلبان دانش‌آموخته کارشناسي ارشد يا سطح سه، به مدت دو سال.
3. داوطلبان دانش‌آموخته دکتري تخصصي يا سطح چهار، به مدت چهار سال.
داوطلبان تنها مي‌توانند از يکي از موارد مذکور در اين تبصره استفاده کنند و مدت اضافه شده به حداکثر سن مقرر، در هر حال، نمي‌تواند از چهار سال بيش‌تر باشد.

ب- شرايط اختصاصي:
1. دارا بودن مدارک تحصيلي زير از دانشگاه‌هاي مورد تأييد وزارت علوم، تحقيقات و فناوري براي دانش آموختگان دانشگاه‌ها:
1-1. کارشناسي حقوق در يکي از گرايش‌ها؛
1-2. کارشناسي الهيات با گرايش فقه و مباني حقوق اسلامي؛
1-3. کارشناسي فقه و حقوق؛
1-4. کارشناسي ارشد پيوسته معارف اسلامي‌و حقوق در يکي از گرايش‌ها؛
1-5. کارشناسي ارشد پيوسته الهيات، معارف اسلامي‌و ارشاد با گرايش فقه و مباني حقوق اسلامي؛
2. دارا بودن مدرک سطح (2) عمومي‌ (فقه و اصول) يا سطح (2) تخصصي با گرايش حقوق وقضاي اسلامي‌، از حوزه‌هاي مورد تأييد شوراي عالي حوزه‌هاي علميه ، براي دانش آموختگان حوزه‌هاي علميه.
تبصره ـ دارندگان مدارک تحصيلي دانشگاهي بالاتر به شرطي مي‌توانند در آزمون ورودي کتبي شرکت نمايند که يکي از مدارک بند (1) را داشته باشند.

 

ب- مدارک مورد نياز:

1.تکميل تقاضانامه
2. پرداخت هزينه ثبت نام به مبلغ480000 ريال بصورت الکترونيکي از طريق سايت سازمان سنجش مي باشد.
3. فايل عکس اسکن شده : داوطلب مي‌بايست يک قطعه عکس پرسنلي خود را با مشخصات زير اسکن نموده و فايل آن را براي ارسال ازطريق برنامه ثبت نام اينترنتي آماده نمايد.
1-3- عکس 4 ´ 3 که در سال جاري گرفته شده باشد ( عکس تمام رخ)
2-3- عکس اسکن شده فقط بايد با فرمت JPG باشد.
3-3- اندازه عکس اسکن شده بايد حداکثر 400´300 پيکسل و حداقل 300 ´ 200 باشد.
4-3-تصوير داوطلب بايد واضح ، مشخص و فاقد اثر مهر ، منگنه و هرگونه لکه باشد.
5-3- حجم فايل ذخيره شده عکس نبايد از 70 کيلو بايت بيشتر باشد.
6-3- حاشيه‌هاي زايد عکس اسکن شده بايد حذف شده باشد.
7-3- حتي الامکان عکس ، رنگي و داراي زمينه سفيد باشد.
تبصره1- عکس خواهران بايد با حجاب و صورت کامل آنان مشخص باشد.
تبصره2- درصورت ارسال عکس غير معتبر ، ثبت نام داوطلب باطل شده و حق شرکت در آزمون از وي سلب مي‌گردد.
4. فايل اسکن شده مدرک تحصيلي مذکور در فقرات بند (ب) يا نامه معرفي به نظام وظيفه براي آقايان مبني بر فراغت از تحصيل
تبصره: اشخاص مذکور در بندهاي 1-4 و 1-5 به شرط ارائه گواهي دانشگاه محل تحصيل مبني بر گذراندن کليه واحدهاي دوره کارشناسي، مجاز به شرکت در آزمون خواهند بود.

پ- زمان ثبت نام و آزمون:
1- کليه داوطلبان متقاضي ثبت نام در آزمون تصدي منصب قضا در صورت داشتن شرايط عمومي و اختصاصي مندرج در بند الف و ب اين اطلاعيه نسبت به تهيه مدارک خواسته شده بر اساس بند ج اقدام و از تاريخ  1/7/1393 لغايت 10/7/1393 با مراجعه به سايت سازمان سنجش آموزش کشور به نشاني www.sanjesh.org نسبت به ثبت نام در آزمون اقدام نمايند و در پايان ثبت نام به هر يک از داوطلبان کد رهگيري ارائه خواهد شد که داوطلبان لازم است تا پايان کليه مراحل آزمون اين کد را نزد خود نگهداري نمايند. ضمناً يادآور مي شود ثبت نام منحصراً به صورت الکترونيکي مي باشد و داوطلبان لازم است از طريق سايت سازمان سنجش نسبت به ثبت نام در آزمون اقدام نمايند و ثبت نام به غير از روش فوق غير قابل قبول مي باشد و اين دسته از داوطلبان مجاز به شرکت در آزمون نمي‌باشند.
2- آزمون به صورت دو مرحله­اي(تستي و تشريحي) است وتاريخ برگزاري آزمون تستي مورخ 23/8/93 و تاريخ برگزاري آزمون تشريحي مورخ 26/10/93 خواهد بود.
3- داوطلبان متقاضي شرکت در آزمون مي­بايست از تاريخ20/8/1393با مراجعه به سايت سازمان سنجش آموزش کشور نسبت به پرينت کارت شرکت در آزمون تستي اقدام نمايند.
4- ساعت و محل برگزاري آزمون بر روي کارت شرکت در آزمون داوطلبان درج خواهد شد.

 

ت- مواد و ضرايب امتحاني:

1. داوطلبان دانشگاهي
حقوق اساسي (ضريب 1)، حقوق مدني (ضريب3)، حقوق تجارت (ضريب 2)، آيين دادرسي و اجراي احکام مدني (ضريب 3)، آيين دادرسي و اجراي احکام کيفري (ضريب 2)، حقوق جزاي عمومي‌(ضريب2)، حقوق جزاي اختصاصي (ضريب 2)، فقه: مباحث حقوقي شرح لعمه (ضريب2)، اصول فقه: اصول استنباط علامه حيدري (ره) (ضريب 1)

2. داوطلبان حوزوي
حقوق اساسي (ضريب 1)، حقوق مدني (ضريب3)، حقوق تجارت (ضريب 1)، آيين دادرسي و اجراي احکام مدني (ضريب 1) ، آيين دادرسي و اجراي احکام کيفري (ضريب 1)، حقوق جزاي عمومي‌(ضريب 1) ،حقوق جزاي اختصاصي (ضريب 2)، فقه: بيع مکاسب (ضريب4)، اصول فقه: رسائل و جلد يک کفايه(ضريب 4)
ث- نحوه پذيرش در حوزه­هاي قضايي:
1. داوطلبان در مرحله ثبت­نام بايد سه استان را به ترتيب اولويت براي خدمت انتخاب نمايند. علاوه بر اين سه اولويت داوطلبان در صورت تمايل مي­تواند يک اولويت به انتخاب قوه قضاييه واگذار نمايند. بديهي است که اين انتخاب قطعي است و در مراحل بعدي به هيچ عنوان تغيير نخواهد کرد.
2. بر اساس قانون الحاق ماده (7) و تبصره آن به قانون نقل و انتقال دوره­اي قضات مصوب 10/12/1379 بانوان مي­توانند محل اقامت دائمي‌همسر يا پدر (در خصوص بانوان مجرد) خود را در اولويت انتخاب نمايند. بديهي است در صوررت انتخاب محلي به غير از اين موارد بايد به صورت رسمي‌از اين حق خود انصراف دهند و هرگونه به کارگيري آنان منوط به تعهد رسمي‌براي حداقل 10 سال خدمت در محل مذکور خواهد بود.
3.  به استناد ماده (5) آيين­نامه نحوه جذب،گزينش و کارآموزي داوطلبان تصدي امر قضاء و استخدام قضات مصوب 26/2/1392 داوطلباني که معدل کل آنان در آزمون بيش از 50 درصد باشد، بر اساس اولويت­هاي اعلامي‌مندرج در جدول پيوست و به تعداد 3 برابر ظرفيت نهايي به مصاحبه علمي‌دعوت خواهند شد.
4.داوطلباني که موفق به قبولي در مصاحبه علمي‌مي­شوند، با ذکر محل خدمت، به اداره کل گزينش معرفي و در صورت قبولي در تمامي‌مراحل گزينش، بر اساس اولويي که در آن قبول شده­اند، به خدمت گرفته خواهند شد.

ملاحظات:
1.ملاک احراز شرايط عمومي‌و اختصاصي زمان ثبت نام خواهد بود. مسؤوليت صحت و سقم اطلاعات ثبت شده در تقاضانامه به عهده داوطلب است. بنابراين کساني که شرايط لازم براي شرکت در آزمون را ندارند، بايد از ثبت نام در آزمون خودداري نمايند، در غير اين صورت در مراحل بعدي حذف خواهند شد.
2.داوطلبان دانشگاهي و حوزوي هر يک، دفترچه سؤالات و پاسخنامه خاص خود را خواهند داشت. داوطلبان حوزوي که داراي يکي از مدارک دانشگاهي مذکور در بند (ب) هستند، در زمان ثبت­نام مي­توانند هر يک از آزمون­هاي دانشگاهي وحوزوي را انتخاب نمايند و پاسخنامه آنها صرفاً بر اساس انتخاب اوليه تصحيح خواهد شد.
3.فرايند جذب عمومي‌سال 1393 طي دو مرحله تستي و تشريحي خواهد بود و آزمون تشريحي از بين پذيرفته شدگان آزمون تستي به عمل خواهد آمد. آزمون تشريحي در مورد دانشگاهيان فقط شامل سؤالات حقوقي و کيفري و در مورد حوزويان فقط شامل سؤالات فقهي و اصولي خواهد بود. پذيرفته­شدگان مرحله اخير به مصاحبه علمي‌معرفي خواهند شد.
4.مدت کارآموزي داوطبان حوزوي حداکثر دو سال و داوطلبان دانشگاهي حداکثر يک سال خواهد بود.
5.رعايت حجاب کامل اسلامي‌براي بانوان در جلسه آزمون الزامي‌مي­باشد.
6.در طراحي سؤالات آيين دادرسي کيفري، قانون آيين دادرسي کيفري مصوب 28/6/78  و قانون اصلاح قانون تشکيل دادگاه­هاي عمومي‌و انقلاب مصوب 28/7/81 ملاک خواهد بود.
7.داوطلباني که مايل به خدمت در شوراهاي حل اختلاف نيز هستند، بايد در محل مشخص شده علامت­گذاري نمايند.
8.دارندگان شرايط جذب اختصاصي علاوه بر ثبت­نام در آزمون کتبي، مي­توانند از آبان­ماه سال جاري،به تارنماي معاونت منابع انساني قوه قضاييه به نشاني www.amoozeshghanoon.irمراجعه و در سامانه جذب اختصاصي نيز ثبت­نام نمايند.

 
 
 
ارسال کننده
ایمیل
متن
 
شهرستان فارسان در یک نگاه
شهرستان فارسان در يک نگاه

خبرنگار افتخاري
خبرنگار افتخاري

آخرین اخبار
اوقات شرعی
google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html google-site-verification=sPj_hjYMRDoKJmOQLGUNeid6DIg-zSG0-75uW2xncr8 google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html